Gorenjska cesta 3
1310 Ribnica
V zadnjem času se na občino obrača vse več občanov s pobudami za postavitev nove prometne signalizacije, prometne opreme ali drugih ukrepov prometne ureditve. Ker številne pobude vplivajo na širše območje in večje število prebivalcev (to so spremembe omejitve hitrosti, postavitev t. i. ležečih policajev, ipd.), je pomembno, da se te najprej obravnavajo na ravni krajevne skupnosti, ki najbolje pozna lokalne razmere in potrebe prebivalcev.
Zakaj najprej krajevna skupnost?
Krajevne skupnosti so pomemben most med občani in občinsko upravo. Imajo vpogled v lokalno prometno situacijo, poznajo navade in izzive prebivalcev, ter lahko objektivno presodijo, katere pobude so utemeljene in v skladu s širšimi interesi skupnosti. Obravnava pobud na tej ravni omogoča usklajevanje različnih mnenj in iskanje najbolj smiselnih rešitev.
Krajevne skupnosti na območju občine Ribnica:
Več informacij delitvi naselij po pristojnosti krajevnih skupnostih si lahko ogledate na spletni strani Občine Ribnica pod zavihkom »OBČINA – KRAJEVNE SKUPNOSTI«.
Postopek oddaje pobude:
1. Občan ali skupina občanov oblikuje pobudo, ki vključuje opis situacije, predlog rešitve ter morebitne dodatne priloge (fotografije, skico ipd.).
2. Pobudo odda na krajevno skupnost pisno ali elektronsko.
3. Krajevna skupnost pobudo obravnava na svoji seji in oblikuje stališče.
4. Pobude, ki dobijo podporo krajevne skupnosti, se posredujejo občini v nadaljnjo obravnavo na Svetu za preventivo in vzgojo v cestnem prometu občine Ribnica.
S takšnim postopkom zagotovimo, da se obravnavajo resnične potrebe večjega števila prebivalcev, hkrati pa se prepreči nepregledno in neučinkovito odločanje na ravni občine.
Ureditev individualnega cestnega priključka
Občane obveščamo tudi, da je v skladu z veljavno zakonodajo in občinskimi predpisi ureditev individualnega cestnega priključka (npr. dovoz na javno cesto) v celoti odgovornost lastnika zemljišča oz. objekta, ki se na javno cesto priključuje. To vključuje tudi morebitne ukrepe za zagotovitev preglednosti in varnosti, kot je na primer:
- postavitev prometnega ogledala,
- ureditev dostopne klančine,
- prestavitev prometne signalizacije,
- druge prometno-varnostne ureditve.
Strošek teh ureditev krije investitor oz. lastnik priključka, saj gre za individualno pobudo in ne za ukrep v javnem interesu, ki bi vplival na širšo prometno ureditev.
Če prometno ogledalo ali drug ukrep ni predviden v občinskem načrtu oziroma ni del večje prometne rešitve, občina ne krije stroškov, temveč mora posameznik sam poskrbeti za:
- pridobitev soglasja oziroma mnenja pristojnega organa (občina, cestno podjetje, policija, odvisno od ceste),
- pridobitev soglasja lastnika nepremičnine, če nepremičnina, kjer je predvidena postavitev prometne signalizacije ali opreme v lasti druge pravne ali fizične osebe,
- nakup in postavitev prometne opreme skladno z veljavnimi tehničnimi standardi.
Vsaka sprememba ob obcestnem območju, tudi postavitev prometnega ogledala, mora biti vnaprej usklajena s pristojnimi službami Občine Ribnica (tj. Oddelek za urejanje prostora in varstvo okolje), ki mora pred postavitvijo izdati mnenje ter odločbo za postavitev.